tisdag 3 november 2015

GARDEROBER, RAKBLAD & FUSK








Ja men då fortsätter vi då på projektet som aldrig tar slut och som till slut blivit mycket dyrare än den garderoben jag kunde tänkt mig på ikea, men tvekade inför kostnaden. Då hade vi varit klara för länge sedan och vi hade inte behövt överanstränga våra små jordnötshjärnor som för övrigt nästan aldrig är befolkade ändå. Så ibland blir man lite smått galen på sig själv, bara lite smått sådär.


Idag har garderobens framsida klätts med spånskiva, fogar har sprutats igen med latex, hörnklossar och lister har sågats och målats och hopplösheten har delvis tagit över mig lite då och då. Eftersom jag troligtvis byggde in mitt rakblad i garderoben ( tänkte väl att det skulle bevaras till nästa generation som bygger om detta hus och glädja dom över ett extra rakblad lite sådär bara. Hade tänkt skriva ner världens historia om vi som bor här nu för att jag själv skulle älska att hitta något sådant själv. Självklart skulle jag kanske vinkla min karaktär lite till det bättre, men det är ju det författare är till för eller iallafall det jag anser att jag som författare skulle ha haft rätt till) så fortsatt tapetsering går helt enkelt bort.  Nu ska jag istället upp och måla lite mer så ha det riktigt fint.




Positivt idag: Att det inköptes klossar till taklisterna då jag sågat fel så många gånger att jag inte ens kan med att skriva det här med risk för att bli dumförklarad. 

Negativt idag: Att jag än en gång lyckades bortförklara att jag inte hade tid för en pw i det fina höst vädret. Hur lågt kan man sjunka. Måste återigen fuska på min kalorieapp eftersom jag överskridit kaloriintaget återigen... faaan.







ajöken på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar