söndag 22 november 2015

NÄR ALLT ÄR MAGISKT













När man är där. Precis där. Där i nuet. Och allt omkring blir oväsentligt. Alla tankar som maler i huvudet är som bortblåsta. Allt jobbigt verkar överkomligt. Det är då, där i nuet, som man känner sig välsignad. Välsignad på så många plan som man inte ens kan föreställa sig. Jag har så mycket. Jag är omgiven av vackra platser. Jag lever. Jag är tacksam. Jag överlever de där svarta, de där mörka. Jag ska sluta kämpa mot mig själv. Sluta vara min egna värsta fiende. Vara nöjd. Utvecklas istället för att stjälpas. 



Se där. Där i den vackra skogen. Skogen som vi alla får vistas i. Där sitter det en flicka. En flicka så vacker att hjärtat slår hundra extra slag. En flicka som jag varit med och skapat. Som min kropp vårdat och hyst. Som jag gett livet. Det eviga. Det enda. Det lätt förgångna. Att se henne just där över tio år senare är magiskt. Just där. Där. Där på den vackra. På min vackra. På min fyrbenta vän. På hon som alltid varit där i över tjugo år. Det mina vänner. Är ren magi. Ren kärlek. Att de två funnit varandra. Mitt hjärta svärmar över. Och sen att vi kan umgås ihop alla. I skogen. I den underbara skogen. Barn. Häst. Hundar. Och jag. Att jag. Lilla obetydliga jag. Har skapat detta möte. Det. Det är inte obetydligt. Jag är inte obetydlig. Jag är något för många. Jag är jag. Jag är inte som någon annan. Livet är magiskt. Måste tas tillvara. 







kram på er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar