söndag 1 november 2015

SÖNDAGSSYSSLOR








Denna dagen har liksom bara flugit iväg. Det börja med en lång sovmorgon och tankar på att sätta upp lister i sonens rum och sluta med kransning i Humlebacken. Däremellan fanns bara stallet för som sagt var så tar allt sån tid och det går fort, riktigt fort. Jag hinner inte ens uppfatta att timmarna bara tickar på, blev så chockad när jag satt mig i bilen och såg att klockan var halv sex. Åkte ju hemifrån halv tolv liksom. 


Men nu är gamla hagen upprensad på sly och badkaret utskrubbat. Hästarna har äntligen fått sin gamla hage tillbaks då vi väntat med att släppa ut dom där förns de blivit avmaskade och det fick vi inte göra förns i slutet av oktober på grund av att vi har den där äckligt stora flugan här som spottar ut ägg på våra stackars hästar. Usch, vad jag hatar insekter dock ej söta insekter som nyckelpigor och humlor som gör nytta istället för att bara vara idiotiska varelser som man önskar man fick massmörda. 




Nu blir det mat och jag hoppas innerligt att inte maten tar smak av ugnsrengöring som jag använde förra veckan. Känns inte som om det vore så lyckat. 





ha de fint




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar