onsdag 21 oktober 2015

NÄR MAN INSER ATT MAN MÅSTE VETA SIN PLATS








Frisk luft, tända ljus, långa promenader, löv, inomhusrenovering, sjalar och lugna låtar. Koftor, hyrfilm och filtar. Varma duschar, heta soppor och raggsockar. Det är det jag gillar med hösten. Verkligen gillar. 







Jag har idag insett att snickare är inte mitt yrke. Jag har noll tålamod, mycket irritation och för många fula ord på lager som bara slinker ur. Jag vet inte hur många gånger jag varit tvungen att be om ursäkt för hur jag betett mig. Nääp, det är inte min grej det där, men nu är väggar och tak i garderoberna uppe, tapeterna beställda och inköpslistan på ikea färdig så det vore väldans najst om saker och ting kunde klaffa och jag kan börja tapetsera och se lite synliga resultat. 





Två jobbdagar kvar till helg och jag kan inte nog säga hur gött det ska bli med helg. Dock ingen lugn helg då ikea och kransning står på schemat, men innehållsrik. Det är troligtvis slut latat för min del och jag känner lite lite sorg över det, men inte så mycket att jag kommer gräva ner mig som jag tidigare brukar önska då saker och ting inte riktigt blir som jag vill utan mer som en snabb suck och så en axelryckning och så en high five på att saker och ting kommer att bli gjorda. Och så en amen, halleluja och hosianna om saker och ting VERKLIGEN blir gjorda. Jag är rätt bra på att snackaoch mindre på att slutföra. Har dock slutfört mitt uppdrag med att skaffa en fjäderlampan. Så sjukt glad att Modesto fick hem nya och en stor tumme upp för deras alltid så trevliga bemötande i butiken. 








trevlig kväll på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar