torsdag 10 september 2015

SOVRUM & GÅRDAG









Bild hittad här . Och hur fantastiskt snyggt är det inte att måla lister och hela rubbet i samma färg. Här har dom ju målat allt svart och det funkar ju för dom har så mycket ljusinsläpp av fönstrerna. Hade jag gjort det i vårat sovrum hade det väl blivit ett svart hål bara. 




Denna bild finns här. Lite så här kan det tänkas att jag gör i vårat sovrum och jag gillar den gråa färgen. Och lampan. Och stolen. Och fårhuvudet. Och allt. Ett dramatiskt sovrum, men helt perfekt.







Bild här. Svart igen. Och så snygg vägg. Här är väggen dekorerad med dekorlister vilket blir lite mer diskretare än väggen på bilden ovanför. Lite för mycket pill för mig med alla dessa hörn, men helt klart en bra inspo bild. Och hur snygg är inte soffan? Och skorna of course. 






Försöker hitta lite inspiration till sovrummet och på pinterest finns det ju en uppsjö av just det. Har inte hittat en wow bild, men det kommer nog. Just den där bilden som gör att jag åker ner och köper färg direkt och målar på fort innan jag hinner ändra mig. Garderobsdörrar ska ju först inhandlas och när det är klart får man väl se hur resten ska se ut. Någon ville ha spegelglas i dörrarna, men känns inte alls lockande att tvingas se sig själv på morgonen i helkroppsutförande. Kommer definitivt att sänka min livslängd med ett antal år av alla chocker jag kommer att få. Kan inte vara bra för hjärtat. Jag är mer inne på allt utom speglar. 





Hejsan där!



Gårdagen gick snabbt förbi som resterande dagar. Jobbade. Stallet direkt efter för att mocka och fortsätta med hagen. Igår skulle hål fyllas igen och jag lyckades att tappa ut samma kärra två gånger och trilla över den samtidigt. Det var varmt, svettigt och irriterande flugor på mig hela tiden. Tålamodet som jag så sakta byggt upp raserades snabbt. Hatar ihärdiga flugor mer än allt på jorden. Ni vet sånna där som låter och inte vet sitt eget bästa, alltså hålla sig undan. Hålorna blev fyllda och jag sprang in i duschen direkt när jag kom hem. Gummistövlar med foder i utan strumpor är inget jag rekommenderar. Så äcklig känsla. Och troligtvis fulla av gamla döda spindlar och annat vidrigt. 


Sen var det hem och duscha som sagt var. Dammsuga och skura golvet ( totalt ogjort då någon av barnen, ingen erkänner, har gått in med sandiga skor och smutsat ner hela hallen ). I väg och hämta paket, handla lite blommor till födelsedagsbarnen och till kalaset och maten. Supergod gryta och så goda kakor. Jag tog såklart för mycket. Hem, hjälpa barn med läxor och sova. En relativt bra dag. Idag är det ridskola och stall. 






Ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar