torsdag 24 september 2015

DAGENS BOKTIPS








Lyssnade klart på denna idag och att jag skulle välja just denna bok var väl inte självklart då jag varken knappt vet vem Clara Henry är och mens är inte riktigt min grej, men den var först på nyhets listan hos Spotify och jag var sjukt trött på kriminalare och jag tänkte what the hell jag chansar. Och det gjorde jag och jaj lyssnade klart och jag ansåg att boken var bra, underhållande och intressant. Att man kan prata om ämnet mens i fem timmar kändes lite oroligt långt när jag började på boken, men det gick och som sagt var så gick det ruskigt bra. Jag vet nu så mycket mer än jag någonsin visste att jag skulle vilja veta. Mina kunskaper innan var väl de allra nödvändigaste, intresset har väl aldrig funnits där. 

Nu vet jag med säkerhet att veckan innan är det inte bara jag som hungrar ihjäl, kräver choklad i ofantliga mängder och vill strypa alla i närheten som inte tycker som jag eller bara råkar vara tillräckligt irriterande för att jag ska skriva en hel hatbok om dom i min hjärna och sedan vilja elemenera dom för gott, eller ja för stunden bara. Nästa dag är dom säkert dom trevligaste jag vet. 


Så denna bok är faktiskt ett tips från mig till er, kille som tjej liksom. Alla borde kanske lyssna till och reflektera över hur vi, kvinnor alltså, offrar oss för att mänskligheten ska överleva. Och hade män haft pms hade de varit så många, många mer mördare i fängelserna, garanterat. Men så är ju vi det starkare könet alla sju dar i veckan så det var väl en självklarhet att vi fick ta den skiten med.





Ha en trevlig dag då





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar