onsdag 9 september 2015

SHIT, ALLT GÅR FÖR FORT










Vad hände med gårdagen liksom? Vart försvann den? Jag hade ju en massa planer på saker som vi skulle göra, men hann bara med två. Städade ju i nån timme efter jobbet och sen drog vi till stallet för att gärda in nya hagen. Lite snabbt sådär. Fast snabbt blev det ju inte. Vi var där i nästan tre timmar vilket gjorde att jag fick stryka pakethämtning, bakning och jacuzzibad. Men nu är staketet klart. Nu ska bara små hål fyllas igen och gamla hagen delas av så är det fit for fight. 



Nollgradigt idag klockan halv fem och jag hoppas att mina olivträd klarar sig. Har inte lust att ta in dom redan då jag vet av erfarenhet att så fort jag gör det så blir det fint i en månad till och jag tvingas våndas över om jag ska ta ut dom igen. Dom är ju precis inte superlätta eller smidiga att flytt fram och tillbaks. En frostnatt är bara bra för dom, men inte flera. 


Ikväll är vi bjudna på lite mat och efterrätt hos mor för att fira henne och bror. Så bra, då slipper jag laga mat. Och trevligt förstås, men att slippa laga mat slår det mesta. Idag fyller också min fin fina vän år och jag hoppas att hon har en riktigt bra dag. Saknar henne så.






Ha en bra dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar