måndag 7 september 2015

MÅNDAG IGEN & SÖTASTE JUST NU


















Helgen kom för fort, vet ni det? Vet ni att jag verkligen har haft det så lugnt och skönt. Gick liksom inte upp ur sängen förns elva tiden utan låg där och kika på film, läste tidningar, kika på instagram och åt glass. Så himla trevligt.  Och så fort man klivit ur den där sängen så sätter ju ekorrehjulet igång igen. Frukost, städa, diska, tvätta, laga mat, stallet, diska och mat igen. Och sen filmmys för oss girls då killarna valde att spela istället. Jaha och så var det ju måndag igen.



Idag har det gått i ett hela tiden och jag känner mig redo för att sova. Vi började med att förstora hästarnas hage då betet igen är slut. En mammas mage är inte att leka med. Mycket, mycket äter hon och bajsar något fruktansvärt mycket. Det är ungefär en och en halv skottkärra med bara bajs på en hel dag. Jag och mamma mockar ihjäl oss eller ja, mest min starka mor då hon är oftast först ut till stallet. Inte kan man tro att hon ska fylla 67 om tre dagar. Så hurtig, fräsch och snygg min älskade mor. Och nu snart pensionär. Vad skulle jag göra utan henne. Och såklart min far också. Bästa föräldrarna.


Trädgården har också fått sig lite uppmärksamhet och det var ett tag sen. Imorgon ska gräsmattan klippas igen. Gräset kan ju faktisk ta och sluta växa nu för jag har tröttnat för länge sedan. Får säger jag bara. Det, självgående gräsklippare eller äng är mina tre krav till nästa sommar.







Ajöss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar