fredag 25 september 2015

FREDAG I BILDER


Min fredag i bilder kommer här. Sjukt intressant läsning så titta nu inte bara på bilderna utan läs all text så ni verkligen vet vad jag gjort in i minsta detalj. 




Började morgonen med att vara lat och ta bilen. Detta var ju egentligen inte för att jag var lat som jag tog bilen utan för jag hade tre högst viktiga anledningar. Ett: Jag misstänkte att det regnade och jag var inte intresserad av att ta på mig regnbyxor eller bli total blöt (att det ej regnade insåg jag direkt när jag klev utanför dörren, men då var det försent för att ändra sig då anledning två och tre gjorde det omöjligt). Två: Jag hade mina super ostretchade jeans från I Dig Denim och att cykla med dom är som att ta självmord i ultrarapid. Alltså ingen vacker upplevelse. Tre: Jag snoozade sjukt mycket. Typ i en och en halv timme och insåg att denna kropp behövde minst ha tjugo minuters vila innan jobbet och då fick cyklingen stryka. Och då förstår ni att jag inte var lat, verkligen inte. Jag hade mina skäl. Starka skäl. 






Efter jobbet drog vi till stallet och jag mockade ut hagarna och jag insåg att jag har ett riktigt skitliv ibland. Fyra kärror fulla av bara bajs. Att dom har så mycket i sig är otroligt, men så äter dom ju konstant. Jag skulle troligtvis blivit en häst inser jag nu. Jag hade platsat in så bra. Myste med lille King som ser lite roligare ut för var dag, men magen den är bra nu så då får han se ut som vad som helst bara han är frisk. Hovslagaren kom i onsdags och nu har Candy på sina skor i fram så om vädret är bra så tar vi oss nog en ridtur imorgon. Längtar, längtar. 






Vi kom hem och vila i en timme för att sedan cykla mot affären och barnen var så duktiga. Inget gnäll alls. Blev chockad av all positivitet som dom utstråla och undrade lite smått om dom verkligen var mina barn. Lillebror trotsa hösten och körde barbent och Dr. Martens och var som vanligt fabulous. Nu ska han bara hålla stilen och fortsätta vägra mysisar, gilla knäppta skjortor och lyssna på sin moder.





Jag hade mina snygga crocker jeans som sitter som gjutet. Och då menar jag gjutet. En chokladbit och knapparna åker upp direkt. Så nu sitter jag här, oknäppt och svullen efter ett antal chokladbitar och undrar om jag kommer överleva dagens sockerintag. Troligtvis ja och troligtvis gör jag om samma sak imorgon kväll, men eftersom jag har begåvats med en hjärna så kommer jag troligtvis byta byxor. Något annat alternativ verkar inte finnas på problemet. 






ha nu en bra fredagkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar