måndag 14 september 2015

SKOGEN ALLTSÅ








Igår var jag och min starka vän äntligen ute på promenad. Och jag skulle visa henne den där nya leden jag ville gå, Gruvleden. Kruxet vara att den bara var 1 km lång och vi var väl inställda på lite längre. Så då drog vi till min favoritled, vilket jag glömt namnet på, men den är så fin och kuperad. Denna sträcka på bilden är helt magisk. När man står och blickar ut blir man helt tagen och känner sig tacksam över att man har möjlighet att utnyttja dessa skogar hur mycket man vill. Dock blev vi lite skraja när vi trodde oss höra vildsvin. Mindre kul, men vi lugna ner oss och tog det som dom proffs vi är. Vi klurade ut flyktvägar, exempelvis träd, och hoppades att de inte kunde simma för vattnet var våran back up plan. Sen tjöta vi vidare och glömde av hotet. Vi hade liksom viktigare saker att prata om än vildsvin. 




Beställde precis nyligen ett Kolla Masken test till hästarna. Dock var ju inte hösten den mest effektiva tiden att göra det på , men till en början kan man göra det på både höst och vår och efter några gånger om allt är bra kan man skippa hösten ibland. Vi har tagit våra i februari och det är nog inte heller rätt tid utan det bästa är ju vår. Alltid gör man fel. Fast nu ska det bli rätt. Lilla King ska inte testas nu eftersom det visade inget då han är för liten utan han bör testas i vinter. Krångligt och omständigt.





ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar