onsdag 26 augusti 2015

ONSDAG ALLTSÅ

                             



                                




Jaha, hur har dagen varit då. Lite stressig om man så säger, men troligtvis självförvållat. Var hemma efter två, städa, stallet, promenad, stallet och nu tvätten. Snääälllla, ge mig fem timmar till på dygnet. Jag har inte ens hunnit läsa mitt nya nummer av Sköna Hem, bästa tidningen ever för övrigt. 









HEJSAN HEJSAN




Fortsättning på stackars Kings avföring (usch hemskt namn på hemsk sak på en högst livsviktig sak). Ringde veterinär i tisdags morse och fick då avmaskningsmedel utskrivet till han, men när vi skulle ge han det blev vi osäkra så då läste vi informationen om läkemedlet och då står det 6-8 veckor på föl vilket gör oss osäkra, igen. Kanske var det så att jag missuppfatta vad hon sa eller att min hjärna missat en massa viktig information så vi valde att avvakta och ringa upp vet nästa morgon, alltså idag. Jag glömde som vanligt och min moder fick tag på någon på Skara Djursjukhus som gav henne svaret att han inte skulle ha det än. Vem ska man lyssna på? Och hur lätt är det att göra rätt när alla säger olika. Blir sådär smått galen igen. Dock var båda veterinärerna rörande överens om att vi skulle titta på hans allmäntillstånd för att bedöma hur han mår. Och eftersom han är livlig och diar så är det nog brunsten som ställt till det med magen. Så nu hoppas jag och ber att det ska bli bättre. Började med lite kraftfoder till Rubinette idag så nu är den karusselen igång. Hagen är nu förstorad och jag kan släppa det en stund. Trevligt att checka av något iallafall.








Ha en fin kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar