lördag 8 augusti 2015

MINA REKOMMENDATIONER














Ibland blir man förundrad över val man plötsligt gjort synkar varandra och då undrar man om det undermedvetna har haft ett finger med i spelet. 



I onsdags medans jag jobbade så blev jag så trött på min tarvliga ljudbok att jag bytte till P1 dokumentär, som jag för övrigt inte lyssnat på på flera år, och halkade in på dokumentärserien Patienten och tystnaden. Helt chockerande att lyssna på, eller ja, går det längre att bli chockad över hur vissa män beter sig för att få makt över en genom sex. För kan det liksom handla om att de bara vill ha sex? Då är det ju bara att gå ut och ragga upp villiga partners, eller hur? Svårare än så är det ju inte. Men det är ju inte det det handlar om här. Här handlar det om att utnyttja, maktbevisa och sparka på dom som redan ligger ner. Rätt usla män kan vi ju alla hålla med om. Lyssna på alla tre följetonger. Rekommenderas definitivt. 




Och så i fredags hade jag lyssnat klart på alla tre. Då bestämde jag mig för att byta ljudbok och hittade denna nya från Katarina Wennstam "Skymningsflickan". Väldigt spännande. Den handlar om en tonårsflicka som blivit våldtagen av sin läkare/vän och arbetet med att få han fälld. Tänker inte gå in mer på handlingen utan vill att ni ska lyssna på dokumentärerna och sedan boken och bli förbluffade. Förbluffade över att denna skiten händer på riktigt. Och att författaren kanske, eller möjligtvis har lyssnat på denna dokumentär innan hon skrev boken och fått idéen om den. För likheterna är många. Och ämnet så viktigt att få ut. 







Ha en bra dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar