söndag 23 augusti 2015

KING & FODER







Oj, oj, oj vad jag saknar den här lille. Idag fanns det liksom inte tid eller möjlighet att åka upp till stallet vilket känns så tråkigt. Imorgon ska jag åka upp och kolla om det går att gärda in lite mer för hon har snart betat av allt gräs i den nya tillfälliga hagen. Vill för allt i världen inte att Rubinette ska gå ner för mycket igen. Igår var min snälla moder och köpte kraftfoder till henne så vi kan börja utfodra henne lite smått så snart som möjligt. Enligt veterinären så skulle vi börja en till två veckor efter fölning för att undvika att fölets mage blev dåligt (tror det var så) och då börja i små doser. Sjukt mycket för en förvirrad hjärna att hålla koll på. 



Nu har vi avklarat lillebrors första fotbollsträning (som han längtat) och kalas för Myrans klasskompisar. Så nu är jag så trött alltså. Väntar på att de små ska ha badat klart i badkaret och så ska jag springa upp till sängen och bädda ner mig och vända mig till min sovställning och bara blunda.





kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar