onsdag 12 augusti 2015

BÅTAR & PROBLEM




Onsdag redan, alltså dagarna går så fort, men jag klagar inte för jag längtar redan till sovmorgon och sena kvällar. Idag drog vi ut på Bottensjön direkt efter jobbet med kidsen. Passade på att åka i båten  innan den åker iväg till sina nya ägare och den känns lite sorgligt för den var lagom stor till alla oss. Barnen åkte vattenskoter och ring medans jag solade. Och sov. Det har bara blivit fyra timmars sömn dessa nätter och det börjar kännas av i kroppen. 











Jag måste säga att vi har sån tur som har tillgång till både Bottensjön och Vättern på bara några kilometers avstånd. Iallafall på sommaren. Straffet är att vi har den där kanalbron som ska upp och ner varenda gång man sätter sig i en bil ner mot byn. Det slår ju aldrig fel att man hamnar i kön när man har som mest bråttom eller bara vill hem. Men jag antar att det är pest eller kolera som gäller och hellre kanalbro än utan sjöar. 









Har fixat med kaninburen ikväll och jag har nog gjort varenda fel som går. Min hjärna borde vara långt bortom sitt bäst före datum för det är skrattretande hur usel jag är på att tänka. Och nu är jag helt seriös och inte ironisk. Mina hjärnceller har skjutit ut sig och jag undrar hur ljus min framtid är. Tur att jag inte har ett jobb där man behöver använda den. Se där, positivt tänkande. Börjar allt bli lite mer positiv. 





ha nu en superbra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar