måndag 6 juli 2015

LÅNGHELG & FONTÄN






Det är söndag och en bit över midnatt och jag behöver inte ha ångest. Vilken känsla alltså. Total frihet. En frihet jag längtat efter så länge nu. Ingen väckarklocka att ställa in. Inget tvång. Bara frihet.


Det har varit en långhelg som spenderats på många bra sätt. Jag är nöjd. Jag och broder firade in våran semester på fredagen på stranden med kidsen och det var så perfekt. Trevligt folk. Avslappnat. Lugnt. Sen så cykla vi hem för att göra iordningen oss för kvällen. Cyklade ner mot allsång. Cyklade för att lämna barnen. Cyklade till förfest. Cyklade till Idas´s. Cyklade hem från Ida´s. Cykeln var lugnt min bästa vän den dagen vilket ni förstog va? Och så tänkte vi på miljön såklart. Alltid prio ett.  



Det var trevligt i fredags. Jag såg en svart siames katt på förfesten. Det visste jag inte ens fanns. Den var så cool. Det blev en sen kväll och sen upp på morgonen med en massa energi så hundarna och jag drog ut på promenad i över två timmar. Äntligen över två timmar. Mycket badande för dom för att kyla ner sig. 








Lördagen började med pw och slutade på en båt i Töreboda. Hur saker och ting kan ändra sig är fascinerande och uppfriskande. Sjukt varm dag på lördagen. Pizza. Cab åkande. Poolhäng. Svettande. Cab åkande. Fläktande. Båthäng. Nya Människor. Festival. Pizza. Båt. 





Söndag. Båt. Frukost. Göta Kanal. Bad i Viken. Hemfärd mot Svanvik. Dusch. Städa huset. Sjögung. Plocka ordning. Plantera om. Klippa gräsmattan. Flytta fontän. Vattna växter. Sjögung. Dusch. Bortbjuden på grillat. Hemåt igen. Johan Falk. Blogg. Säng.







Ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar