torsdag 16 juli 2015

ATT VARA DEPP LIKSOM











Hitta den här på insta och insåg att det är därför jag ser ut som skit. Alltså för jag har inte många goda tankar. Att det är nu som jag får ta all skit för all skit jag tänkt. Karma liksom. Fast ändå är jag glad att jag hållit det mesta inuti min hjärna för en del grejjer som händer där inne borde ingen få höra/veta. Och hur många gånger har jag inte tackat min "savior" där uppe i hjärnbalken. Ni vet, han/hon/hen (usch, sämsta ordet ever) som håller handen för din mun när du tänkt säga något mindre smart eller för att vara mer realistisk, något för jäkla korkat eller i värsta fall elakt. Så som sagt var karma, för nu sitter jag här uppsvälld som en gris, sönderlipad efter att ha sett tre avsnitt av Nashville och så omotiverad på livet. Jag har inte ens lust att shoppa något sjukt onödigt. Då vet man att man är illa ute. Och så tänker man efter varför i helsike är man depp? Varför? Och svaret blir alltid, därför. Därför jag känner för det, därför jag vill det, därför jag behöver det. Ibland måste man ner lite för att komma upp. Bara ner och sniffa lite på skiten, på djupet, på mörkret, på undergången, på självömkan, på idiotin att ens tycka synd om sig själv när det inte ens finns något att tycka synd om sig själv över. Visst jag har gått upp några kilon, håret ser ut som white trash och rynkorna knackar på porten, men ska man deppa ner sig över skit saker? Saker som egentligen är obetydliga i det stora hela, saker som lätt är ett quick fix. Så nu slutar jag att deppa. eller snart. Ska bara lyssna några gånger på Foreigners " I Wanna Know What Love Is". Sjukt bra depp låt. Lovar att när jag lyssnar på den kan jag komma på tusen saker jag verkligen kan deppa över. Det är precis vad man behöver en sån här dag. Först valde jag Spotifys "Heartbraker: all those sad songs" tema, men det var ju riktiga värdelösa låtar. Ni skulle se min lista. Den har jag jobbat ett år på att få den så ultimat deppig att jag blir deppig bara av att se på den. Perfect. Men som sagt, nu är det slut på all sånt där trist. Ska bara repeata sönder den där låten ikväll och sen så är det slut. Definitivt. Typ. Jo, definitivt. Mest definitivt. 







ha det nu bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar