onsdag 24 juni 2015

TOMATPLANTOR & RIDLÄGER








När man ska ta kort så är det en hundkroppsdel  på 98 % på bilderna.  Och då är det såklart Smilla jag pratar om. Hon är överallt där jag är. Maja, hon är överallt där hon inte ska vara. Alltid totalt olika dom där hundarna. 








För en vecka sen var ju jag och små barnen i Hjo och då är det obligatorisk med ett besök i butiken Vita ranunklar. Så fina saker där att man vill ha allt och så har de lite av Tine k också som jag råkar gilla skarpt. Klart det blev en kruka, en ny anteckningsbok och lite tomatplantor. Jag köper gärna uppodlade tomatplantor för jag suger på att förodla. Sist jag försökte mig på förodling åkte allt i marken och förstördes vilket ledde till att jag blev så arg att jag slängde min superbraiga såkruka i golvet igen så den gick sönder. En mindre lyckad dag. Så så slutade min förodlings karriär. 







Tomatplantorna hamnade i det nya miniväxthuset som inte är klart. Chockerande va? Två plantor till så är huset fullbelagt för denna sommaren. Planerar redan på ett mindre miniväxthus på andra sidan av köksträdgården. Fast i ett annat utförande och med lite andra syften. Det som fattas just nu är virke och grovbetong så är jag inne i matchen igen. Och det får ske snarast för jag känner mig så uttråkad just nu. Alla projekt ligger på is då jag saknar material och jag har fortfarande inte upphävt min fobi för att åka till byggvaruhandeln och köpa sådant tråkigt, men livsnödvändigt för att projekten ska klaras upp inom en snar framtid. 



Min lilla Myra är på ridläger just nu (shit vad tiden går fort när man inser att man har så stora barn att de är på ridläger) och jag hoppas att hon har roligt. Förra året var hon på ett endagarsläger, men denna gången är det två dagar. Imorgon om det är fint väder skulle dom nog rida och bada. Hur kul hade man inte när man fick rida till Hammaren och bada. Längtar tillbaks. Tror att man fick sådana ridturer som kompensation när man var skötare, men är inte helt säker på att det stämmer. Eller var det att man anmälde sig till uteritter? Så många minnen fast otydliga minnen. 



Nu ska jag skjutsa sonen med alla sina datorprylar och sedan ska jag börja gräva.... promise, promise.






ajöken på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar