onsdag 3 juni 2015

SLITNA GOLV & HÄRLIG BLÅST













Städade ju ute i gamla butiken och har försökt att fräscha upp den lite. Dock är det lite för mycket saker i den fortfarande, men men. Gillar verkligen det målade rutgolvet som fått en härlig sliten yta efter flera års användande. Fick sex stycken plantor av chili och paprika av en arbetskamrat igår och hur snällt var inte det? Sen så har jag planterat två slanggrurkor också. Vi får se om det funkar med så små krukor är nämligen lite tveksam till det, men hade inga andra. 






Igår regna det ju på dagen, men det hade vett att sluta när jag och lillebror cykla hem. Istället blåste det ju storm och jag vet inte om det var så mycket bättre. Torkstället trilla hundra gånger, tvätten flög iväg, krukor blåste omkull, fönster blåste upp, byggnationer blåstes sönder och jag tvingades att leta efter nycklar som fastnat bakom väggar. En genomtrevlig dag i vanlig ordning. Klippte iallafall gräsmattan och kantklippte lite runtom så någon nytta gjorde jag i allt svärande. Ja för det blev en hel del sånt igår, en hel del. Och så var vi på sommarfest på förskolan. Idag blir det bakning till fredagsfikat och jag har faktiskt längtat till detta. Recepten är bestämda och nu hoppas jag bara att alla ingredienser finns i affären.








ha nu en fin dag, förhoppningsvis utan pissväder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar