onsdag 24 juni 2015








Om jag säger halleluja så är det en underdrift över hur lång tid det tagit att plantera denna lilla vinplanta. Pinsamt länge, men nu så blev det gjort. Nu håller jag bara tummarna att det lilla livet överlever annars blir jag så besviken då jag valde den dyrare varianten och när man gör den uppoffringen så betyder det att man får good shit om vi så säger och det bangar för att dom kommer att överleva jordens undergången om så skulle ske. Ja menar, trettio kronor är en väldans dyr extra kostnad. Skillnaden på liv och död i just det här fallet hoppas jag. Om jag sen får önska omänskliga saker så önskar jag då att den vuxit upp till en stor och kraftig slingersak som täcker hela husväggen och druvor i massor till i morgonbitti. 






Vet ni, jag har börjat grävt idag, men barnen krävde min expertis i en massa svåra uppgifter så jag har väl lyckats gräva en halv kvadratmeter. Oj oj oj, slitit var det. Bli inte avundsjuka på min effektivitet nu bara. Somliga har det, andra inte. Nu ska jag skynda mig upp innan den andra tar teven. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar