måndag 22 juni 2015

VILJAN ÄR INTE MIN BFF








Sen får man ju inte glömma rosorna. Nu när pionerna blommat klart och deras underbara doft försvunnit så finns ju rosorna. De bästa sorterna om jag får välja, och det får jag ju, är de enkla gammeldags buskrosorna. Ofta doftar de mycket gott, bra växtkraft och noll kräsna. Tyvärr slängde jag ganska många när vi grävde upp med grävmaskin för ett par år sedan. Saknar de små sticksiga jäklarna fast dock ej när de skulle klippas ner för då var dom så längst upp på min hatlista. Hade jag haft plats hade jag haft ett stort land med bara rosor, vilken dröm. 









Hallojsan igen liksom!






Idag kan jag erkänna att jag inte gjorde något vettigt utan fortsatte på mina lata linje. Solade samtidigt som jag kikade på Orange is the new black på ipaden. Så mycket roligare när man kan göra två saker samtidigt. Multitasked på hög nivå. 

Hjälpte faktiskt till att städa klart poolen så nu slipper man ha det hängande över sig. Tänkte börja att gräva, men så hade min skottkärra förvirrat bort sig så det blev liksom inte av det där med att gräva, men imorgon ska jag iallafall börja. Eller jag måste, måste, innan jag blir tokig på mig själv. Allt finns ju hemma så det är bara viljan som fattas. Den där svårflirtade viljan. Och har man väl snärjt viljan så är det ett evigt tjafs och fjäsk för att behålla den. Sen så lämnar den en utan förvarning och man faller platt och håglöst ner till marken. Så viljan jag både älskar dig och hatar dig. Och om du är riktigt schysst så kan du väl komma tillbaks till mig för jag lovar att vara snäll. Snällare än snällast till och med. Kommer du?








kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar