lördag 16 maj 2015

VILSTOLAR & SMYGPAUS










Denna modell gånger två har jag spanat in på ikea ett bra tag och jag tror att de skulle passa bra på altan. Två problem bara. Det första är ska den laseras om till vitt eller behålla samma färg som på bilden och det andra och viktigaste är hur ska jag finansiera dessa. Ska jag, alltså JAG, behöva att spara. Bara ordet ger mig rysningar. Eller ska jag försöka att leva fattigt och chansa på att lönen räcker. Varför dessa svåra val? Och ja, ja vet, att det finns krig och svårigheter som inte går att jämföras med mina obetydliga svårigheter, men jag hoppas att ni förstår ironi. Annars är detta inte en blogg för er att läsa. Bara inflikar det lite såhär mellan raderna innan ni undrar om jag är ytlig, självgod och lite bakom.









Denna modell av stol plus en fotpall till har jag lagt på reservlistan, men den har inte riktigt tilltalat mig än. Den kan ju liksom bli skitsnygg därute, men lika gärna ge mig kräkkänslor av hur fel jag har somliga gånger. Det känns som den är som ett klädesplagg som hänger på en galge och ser sådär tråkig och alldaglig ut, men så ger man den en chans och då visar det sig att den är precis det man letat efter. Så jag låter den stå kvar på reservlistan och tänker vidare. 



Igår blev det inga inlägg och inga kärror med grus. Jag är ibland full av motsägelse. Däremot målades tre stolar vita, två återstår. Hästarna fick lite omtanke. Det promenerades en del. Och dagen slutade med lite bad i jacuzzin. Premiär för mig. 





Idag har jag snart kört både gårdagens och dagens kärror av grus och inte så mycket skillnad märks. En trappa ska snickras till och jag borde rensa ur förrådet för flytt. Borde också ragga upp starka karlar för flyttningen av det. Borde snickra upp palnkor under altan. Borde fortsätta mura upp rabatter. Undrar just nu vad klockan är för att se om jag kan slippa allt. Har ju gått in hit till datorn för att pausa lite, men jag blev upptäckt så bäst att dra ut och bara köra på. 






Ha de fint



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar