måndag 25 maj 2015

SANDRAS SUPERFÖRTRÄFFLIGA BOKRECENSION









Lyssnade alltså klart på denna idag och den var riktigt bra fast måste jag klaga på något så var jag väl inte hundra på uppläsaren, men man vänjer sig. Inte lätt att komma efter Jussi Adler-Olsen och Stefan Sauk precis, så man får låta den ta sin tid. Den var dock inte så där seg som en del böcker kan vara utan man kom in i den rätt fort. 









Boken handlar om en kille som precis släppts från fängelset och måste försöka att casha in en massa pengar för att betala av några mindre trevliga människor, en kriminalkomissarie som lugnt har problem med sitt sexbehov och vanföreställningar och en ung kvinna som precis utbildat sig till polis för att få reda på sanningen om vad som hänt hennes storasyster. Det är svartsjuka, lögner och maktspel. Jag ska guide dig i några ord som används ofta. Guzz betyder tydligen snygg brud, Jugge är förkortning på stora våldsamma jugoslavier, och aina är ju såklart polisen. Utan att avslöja slutet för mycket så kan jag säga att det är rätt vidrigt. Men för att göra en saga kort så kan jag säga att den är helt klart värd att läsa /lyssna på. 










adjöken adjöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar