måndag 25 maj 2015

KRUKOR & HALLELUJA MOMENT




I torsdags gjorde jag mig utfattig på handelsträdgården när jag äntligen handlade de där terracotta krukorna som jag tittat på en stund dock inte i rätt storlek, men ibland får man ta det som finns annars blir det aldrig av. De är lite för oranga för min smak så jag ska nog pensla på lite filmjölk på dom för att ge dom lite patina. Gillar inte riktigt känslan som dom ger just nu. 






Min lilla skit Maja är en ständig följeslagare som är så fruktansvärt nyfiken att man kan bli galen på henne ganska ofta. Fast här i trädgården är det bara mysigt. Annat är det när hon ska in på varenda tomt, under alla byggnader och lukta på varenda grässtrå. Vi håller på att lära oss att i lådorna får man inte vara, det går sådär. Hon gör precis som hon vill när jag inte ser. 








Köpte ju lite kryddor att plantera i mina krukor och denna gången blev det timjan, citronmeliss, rosmarin och basilika. Nästa gång blir det nog mynta, salvia, fransk dragon och oregano. Har några kryddsorter kvar i krukor på en annan plats i trädgården, men de får stå kvar där de är och fylla sin plats. Lite roligare att starta relativt nytt här. Var på Jem&fix igår för att handla jord och upptäckte att de hade billiga krukor. Köpte några till så nu har jag så jag klarar mig. Skön känsla.








Våran trappa svävar fortfarande, men den där dräneringen har verkligen tömt min energi denna veckan. Nu är det värsta iallafall gjort på den biten. Nytt gräs ska sås och lite jord krattas ut och såklart hoppas vi på att tujahäcken överlever våran bryska behandling. Den var visserligen inte den vackraste, men fyller sitt syfte att skärma av, rama in och insynsskydda. Gillar inte att ha det öppet. 


Idag hoppas jag på att kunna hålla på med mina projekt då jag äntligen har mer betong, jord och tid. Har en vecka på mig att göra klart köksträdgården. Hurry, hurry nu. 


Är så glad att jag fick sova ända till väckarklockan ringde utan ont i händer och arm. Helt underbart. Nu ska jag iväg och jobba långdag, 10 timmar, men det brukar gå fort. 







ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar