torsdag 14 maj 2015

FLYGANDE TRAPPA & PROJEKT









En riktigt fin dag har det varit här, men blåsigt. Jag har tagit det relativt lugnt. Gick faktiskt ut på den där promenaden med dogsen ner till Vättern, så skönt att få komma ut på morgonen. 




Började sedan med våran "flygande" trappa. Kan väl erkänna att det fanns stunder av frustration över min klena arm att jag mutade två starka killar i tonåren att bära virket till sågen. 40 spänn var det väl värt. Och jag ska definitivt utnyttja den servicen igen. Sågningen fanns väl en del att anmärka på, men just då total strunta jag i det. Hade noll energi och noll entusiast, ville bara bli klar. Trappräcke ska på sen och såklart ska någonting göras åt den svävande delen. Men att snickra en trappa var väl inte så svårt. Nästa gång ska jag göra allt från scratch, jag har nämligen you tubat mig fram till den perfekta filmen. No problemas liksom.









Flyttade lite mer buxbom, flyttade lite mer jord, flyttade jobbiga små växthustorn, flyttade rostigt badkar, slängde döda träd, skruvade upp lite staketbrädor och påbörjade första stolen av fem att målas i vit lasyr och det var riktigt as tråkigt.  Det är då man ångrar sig när man inser att det är fyra stolar till och alla ska målas två gånger. hade gärna mutat bort den sysslan med, men här måste det vara lite mer pilligt och trots allt gnäll så gillar jag att måla. 



Morgondagens projekt är att hämta alldeles för många kärror grus, men jag ska vara glad om jag tar fem stycken. Behöver nog kanske trettio stycken så det finns att göra ett tag till. Önskar mig just nu en skottkärra med motor. Det hade minsann varit en trevlig sak som jag hade älskat högt. Sen ska staket ner, grind ska sättas upp, potatis ska ner i jorden och minst en stol till målas. En lugn fredag till. Har ni några sommarprojekt ni håller på med?





kramars på er










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar