söndag 31 maj 2015

OUTFIT & RAY BANS







Hitta mina asgamla byxor som är så sköna, favoritskjortan från Springfield och quiltad skinnjacka från Zara. Lägg till lite bruna toner i skärp och skor så har man en favvo outfit. 







Nästan nyss hemkommen från morsdagfirandet hos käraste mor och far. Och de bjöd på hembakat bröd med pålägg och goda pajer, så mumsigt. Slogs av hur vackert det är hemma hos dom. Min mamma kan det där med att få till det mysigt, snyggt och personligt. Och min pappa är en sådan duktig hantverkare som kan allt. Vad vore jag utan dom? Troligtvis inget då jag inte hade funnits alls, men you know what i mean. Kärlek alltså.




Imorgon fyller jag år och det känns helt ok att bli ett år äldre, känner mig ändå lastgammal. Rynkorna har blivit fler, påsarna under ögonen tydligare och kroppen stel så det är bara att inse att ungdomens fräschhet ligger långt, långt bort. Typ femton år bort. Så sakta är jag påväg in i medelåldern och har endast pensionen att se framemot och alla superintressanta PRO utflykter. Yeah alltså.




Så nu har Sandra gjort sitt dagliga negativa inlägg så då kan vi komma med lite positivitet här inne på bloggen. Inte för mycket av sån där glättig glädje för då blir det dålig stämning. Lagom små doser för att hålla lågan vid liv och inte gå under av mitt självömkande. Jag älskar nämligen att tycka synd om mig själv och att ha en blogg där jag kan spy ut hur dåligt jag mår och hur synd det är om mig är såklart det bästa jag vet. Men nu till det roliga. Jag har äntligen fått mina ray bans och jag ska älska dom till månen och tillbaks. Ha dom närmast hjärtat och viska kärleksförklaringar till dom. Ska också (troligtvis det viktigaste) INTE glömma dom någonstans, sätta mig på dom eller slänga ner dom i väskan utan skydd. Jag ska visa att jag kan vara en ordentlig, skötsam och ansvarsfull vuxen människa. Det där med att ta hand om ett par solbrillor är inte så lätt som kan tro. Mycket kan gå fel och mycket brukar gå fel. Många har jag misshandlat, missvårdat och ofrivilligt dränkt. Fast denna gången kommer det bli annorlunda det känner jag på mig. Jag har blivit ett år äldre, ett år visare och ett helt år av misstag bakom mig. Nu kan det bara bli bättre.







ha det fint nu alla 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar