lördag 23 maj 2015

TOTALT NEGATIV








Så sjukt trött nu på att vakna klockan tre på natten med en arm och hand som bara vill jäklas. Tvingades sova sittandes och ge upp och kliva upp efter några timmar då det vägrar att släppa. Men sovmorgon vad är det egentligen? Totalt överskattat. När man istället kan gå upp och gå ut och gå, fixa i trädgården eller chilla framför datorn. Sovmorgon är för folk som inte har något bättre för sig. Avundsjuk? Aa visst alltså. Skulle inte tro det. Det är verkligen inte därför jag längtar till helgen. Näpp, never ever.







Vad jag gjorde igår? Sov bort hela eftermiddagen för jag var så trött. Sov först sittandes vid datorn och sedan lite skönare i soffan. Ja, jag var lite irriterad på vädret också. Jag som längtat hem hela dagen för att fixa med mina kryddor och krukor jag köpt, men det var kallt och blåsigt och värdelöst. Vill inte vara ute och önska mig in när jag håller på med något som jag vanligtvis tycker är kul. Så jag deppade, sov och vaknade och insåg att det var kväll och jag skulle ta stallet. Drog iväg med cykeln och Smilla och gjorde min plikt. Cykla hem och gjorde mig en sallad, åt onödiga mängder av choklad och kika på Wallander. Längtade till morgondagen och somna. 









ha en bra dag




Nu ska jag ut och trotsa blåsten för solen är iallafall framme och här verkar det som om man inte får vara kräsen så bara att svälja stoltheten och ge sig ut. Lyssnar också på en spännande ljudbok som verkar innehålla riktigt groteska saker så jag bara måste lyssna vidare för att veta om det jag misstänkte var sant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar