torsdag 21 maj 2015

DEN ULTIMATA KLÄTTRAREN










Klart vi tar en trädgårdsbild till då jag är inne i min trädgårdsbubbla just nu. Är det något jag älskar så är det klängväxter som tar för sig och denna klätterhortensia gör verkligen det. Kan hända att den är åtta år gammal ungefär och de första åren växte den ganska trögt som om den bara väntade på rätt tid att börja invadera. Och det har den sannerligen gjort. Måste plantera in fler på förrådet så det täcks av frodighet och man måste klippa ut för fönster och dörrar. Det vore det ultimata. 









Min kropp är en aningens mörbultad efter ett race med skottkärror till dräneringen. Kan tänkas att det blev en fyrtio/femtio kärror fast då var vi tre stycken som hjälpte till och tre stycken kärror. De tjugo sista kärrorna räknade jag ner. Då var jag sjukt trött på skiten, men tomorrow är det bara att köra på igen då inte ens hälften är gjort. Jag kände direkt att jag varken ville bli dödgrävare eller dränerare. 


Min köksträdgård ligger lite på is just nu då jag endast har en säck betong kvar och det är inte ens värt att börja mura det sista på så lite så jag inväntar lite mer av den varan dock har jag köpt frön. Det blev inte ekologiska för jag hade helt glömt bort det och till sist tog vi några påsar nere i affären, men nästa år då ska jag skärpa mig. Så idag ska det sås frön, besöka handelsträdgård, ridskola och skyffla grus. Lite ser jag framemot, lite önskar jag att jag slipper för all framtid. 







ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar