måndag 18 maj 2015

SEN ULTIMATA LJUDBOKEN FÖR ALLA







Lyssnade klart på denna ultimata ljudbok idag och enligt mig är Jussi Adler- Olsen ett författargeni. Hans levande rollfigurer ihop med Stefan Sauks självklara tolkning gör ju det till ett brilijant mästerverk från första minuten jag lyssnade. Önskar att jag inte lyssnat på alla böcker i denna deckarserie om den lite buttra kriminalaren Carl Mörk och hans avdelning Q. Det har ju också kommit ut ett par filmer som är baserade på dessa böcker. Fares Fares spelar Asad i filmerna och det gör han så himla bra. Ni MÅSTE läsa/lyssna på böckerna och gärna se filmerna. Danska krimnalfilmer är ju en klass för sig. Och så råkar jag ju älska det danska språket. Japp, jag är en sådan som måste sitta och upprepa en massa ord och meningar som jag tycker låter roliga. 



Var på vårdcentralen idag för att de skulle ge mig lite klarhet om min arm/handled och det ska kollas på ortoped och annat så jag hoppas att det ska kunna lösa sig om en snar framtid. Blodvärdet var precis som jag misstänkte ganska lågt, inte undra på att jag är sjukt trött och har noll kondis, så mycket järntabletter och så ska lite prover tas för att se vad som kan vara orsaken. Låter jättespännande, verkligen. Jag som älskar vårdcentraler och sjukhus. Fast det känns bra att mamma tvingade mig att ringa och ta tag i det. Sen kanske jag kan gå ut och gå och prata samtidigt utan att låta som jag inte rört mig på hundra år. 







Nu ska jag tvätta av min lermask och krypa ner i sängen och kika på Mr.Selfridge.






ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar