fredag 17 april 2015

KÖKSTRÄDGÅRD & FRYSKOLLO








En bild på köksträdgården innan den raserades sönder av år och av mig. Nästan så jag saknar den just nu när jag har tappat hoppet på att bli färdig. Har en liten fredagsdepp light om man så säger. Har städat, diskat, sorterat till återvinningen, tvättat, plockat, skurat, rensat avlopp och känt att det här är för jäkla tråkigt. Hushållsarbete är yrket Gud glömde eller satte som ett till straff till oss kvinnor. Jag tror starkt att han var en kvinnohatare han den där Guds Allmäktige. Jag menar föda barn i obeskrivlig smärta, amma, mens, pms och större procent fett. Finner inga mer ord om det, sjukt orättvist. Japp, det är en tycka synd om mig dag och det hjälpte inte att det var fredagsfika eller chokladbiskvier till frukost. 

Och nu ska jag städa igen då de små tyckte att det var såå jobbigt att ta av sig skorna för att hämta en sak eftersom det bara tar en sekund typ att hämta det. Tjena, och det tar flera timmar och städa upp. Har funderat starkt på att frysa ner mig i tio år och väckas när de har flyttat hemifrån. Det positiva med det att jag kanske ser lite fräsch ut när jag är över fyrtio och att jag är i behov att vara ensam. Just nu finner jag inget negativt med den metoden förutom kanske då att det blir nog en saftig räkning på min förvaringsplats i någon hyrd frysbox för jag antar att de inte vill ha mig i frysboxen hemma bland köttbullarna och pommesen. 






ha de bra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar