onsdag 29 april 2015

DET DÄR MED ATT SKITA I ALLT








Snart så blommar dom. Tulpanerna alltså, men buxbomen är inte nöjd och har blivit missfärgad. Och det känns inte bra alls. För mycket sol? För torrt? Tusen frågor just nu och inga svar.







Ja men hej, nu har ni fått en välbehövlig paus från mina inlägg och laddat upp för nya självömkande meningar.  Så det är lika bra att slå på stort direkt och hojta ut att denna dagen har jag typ bara sovit för den stora tröttheten kom bara över mig och jag hade verkligen noll motståndskraft då det ändå regna ute. Och vad händer sen då? Ja jag somnade såklart och vaknar till strålande solsken och ett dåligt samvete. Lagar mat och inser att det inte är ide att gå ut för en timme ( lat, ja definitivt). Så nu väntar duschen och sängen och fördragna gardiner och tycka synd om mig känslor. Har iallafall mockat i stallet och varit ute på en hurtig jäkla promenad med hundarna i en timme så lite förtjänar jag väl att slöa. Hade tänkt ta tvätten, men en propp hade gått så tyvärr, verkligen tyvärr, så gick det ju inte. Hade tänkt dammsuga, men måste byta påse och det är lite to much jobb så att säga. Trädgården var lika med döden. det ända som lockade var soffan och en filt. Nu är det ju så att imorgon blir en partydag och då blir det sen hemkomst och det är klart att jag måste sova extra idag för att orka mer imorgon. Helt klart en utomordentlig plan. 



Imorgon blir det ju som sagt lite party (dock ska Sandra vara städad och fin fast hon just nu känner för att gå crazy och skita i allt och alla) och innan blir det en lite stressig dag med stallet, hämtning och lämning av barn och datorer, handla, ridskola och annat. Ingen förfest för mig iallafall. har iallafall bestämt mig för byxor så ifall jag bestämmer mig för att trilla så är det helt ok. Jag ska icke blotta underkläderna denna gången, promise. 


Nu ska jag beställa lite kläder till Emilia och hoppas att allt funkar perfekt. Alltid lite nervöst när det är utomlands och första gången så att säga. Kanske slinker det ner en klänning till mig, men just nu är jag noll sugen på kläder. Jag är ju som sagt var i självömkanslandet och jag har inte kommit till steg två. Steg två är, om ni inte vet det, fasen då man ska försöka att komma upp ur denna depp håla och då är shopping en väldigt bra sak. Har ni hört det kloka ordspråket "I was sad but then i bought something online"?  Så sant, så sant.






kramars


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar