torsdag 9 april 2015

DE DÄR SMÅ DE GILLAR SAMMA











Häromdagen var vi ute på promenad jag och lillebror. Han cyklade, jag gick. Och det är himla mysigt att bara behöva ge sina totala uppmärksamhet till en liten skit. Och han var så duktig med cyklandet. Här på bilden ville han prombt upp och leka och klättra i sand och sten. Maja älskar det med. Hon kröp in i varje hål och upp på varje sten, allt ska upptäckas om man är en liten dammtuss som heter Maja. Lillebror skulle minsann också krypa in där Maja varit, men det resulterade bara i en väldigt sandig/lerig jacka. Kul hade dom iallafall. 




Innan vi åkte så hittade vi storebrors gamla converse som han blev så nöjd över att få ärva. Kommer nog alltid finnas ett par som passar till han då storebror och storasyster alltid haft ett par och lilla lillebror är inte kräsen. Han gillar rosa också så allt funkar. 



Igår när jag cyklade hem var jag så sjukt trött (har jag nämnt det någon gång?) och vad hände då? Cykel helvetet gick sönder så jag fick traska resterande väg hem. Så förbannad alltså. Så var vi i ridskolan igår och jag tog med hundarna för att ta en promenad i Mölltorp och besöka handelsträdgården. Vilka fina hus de har i den bygden alltså. Guldkorn som lurar i gatuhörnen. Hittade också ett stort olivträd som jag bara måste ha, kosta vad det kosta vill, eller jag inom rimliga gränser förstås, än är jag inte miljonär. Kommer bli riktigt fint på pooldäcket. Nu vill jag hitta flera stora stamträd och lumma igen hela altanen med. Inte riktigt som tanten i Jordskott har, men inte långtifrån. Inte långtifrån alls. 





kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar