torsdag 23 april 2015

ALTAN & KÄRRING








Jaha, då är nästan detta projekt klart. Märkte ni ordet nästan? För i mitt liv är alla projekt "nästan" klara. Skulle vilja ha ett superduper färdigt projekt någon gång liksom. Är det to much att begära eller? Dock satte jag endast upp fem plankor idag, men käre Jesus Kristus vad dom sög. Jag var så irriterad på speciellt två urusla plankor som jag lovar ska få faan för det. Fast hur de ska få det har jag inte klurat ut än, men det kommer, det kommer. Lister runt fönster, tak och golv ska förstås upp (frågan är bara när) och så lite färg dock gillar jag det träfärgade, men det ska ju hålla för väder och vind så att säga. 



Idag har jag tagit det relativt lugnt, men lite fick man gjort på kvällen. Barnen kom ut lite på kvällen efter att ha softat inne hela dagen då dom inte känt sig helt okej. Lillebror har magont och nu tror jag att vi får ringa till vårdcentralen då han klagar på det ofta. Kan ju vara något han är intolerant mot eller så fejkar han den lilla sötisen, i vilket fall som helst så bör det undersökas. 




Jag har flyttat en liten bit av den gamla muren till ett nytt ställe och då fick jag flytta på måbärshäcken några decimeter in för att ge plats åt muren och då kom jag på riktigt bra idéer som ska göras imorgon och så var jag i handelsträdgården och shoppade loss. Fyndade snyggaste terracotta krukan, ett stamträd (otippat), penséer, potatis, sättlök och det tråkigaste av allt...jord. Dyrt som tusan. Och citrusnäring. Jag ska fullfölja mitt nya tantliv (fyller ju snart "to old for this shit") och gå omkring med en vattenflaska och prata med mina växter och ge dom näring. Ok, för att vara ärlig så pratar jag alltid med mina växter så jag antar att jag haft ett ben inne hela tiden i tantgrejjen, men nu så kommer snart det andra. Komsi, komsi säger kärringen där inne. Växtnäring, pelargonier, enstöring, schizofren och dement. Japp jag avbockar allt det där. 






ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar