måndag 20 april 2015

SÖNDAG & SAMMANBROTT















Lite av vad gårdagen bjöd på förutom ett relativt bra väder. Jag gick ut vid halv elva tiden igår morse och började gräva, skyffla jord, mäta och försöka att ta ut en bra position som lådorna skulle stå i till förhållandet till altanen.  Och eftersom allt är snett på detta hus och tomt så blev jag tokig där ett tag. Fick typ ett nervöst sammanbrott när Tenny inte heller gav mig svar på mina frågor . Tillslut fick jag bara nöja mig om jag skulle få något murat den dagen, så nu får det bli som det blir. 

Vi hämtade virke till väggpanelen på huset i Skövde och jag somnade i bilen för att sedan bryskt väckas och åka till stallet och mocka. Lämnade jord till broder och åkte hem och började gjuta lådorna som jag tidigare placerat ut. Till dessa två gick det åt ca trettio stycken tunnare lecablock och än så länge två säckar betong, men då har de inte putsats så mer kommer gå åt. 

Idag ska det putsas och jord ska bytas plats på för att börja med två nya lådor. Har tagit som motto att två lådor om dagen ska göras tills det är klart. Tur att det är roligt även fast man blir helt fucked up av allt mätande och måttande. 

Ser ni hur hemskt det ser ut? Känns som det aldrig kommer att bli klart. Har ett problem att ta hand om imorgon och det är att flytta min fina buxbomshäck till nedanför altanen. Och fundera ut om plommon trädet som aldrig bär frukt ska få vara kvar eller om det ska få stå sitt kast nu när den aldrig gjort någon som helst nytta. Det handlar ju om att ge och ta. Längtar faktisk redan hem.







kramars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar