tisdag 14 april 2015

STALLTJÄNST & FÄSTINGAR









Har haft stalltjänst både måndag och tisdag och det är så skönt att bara ta tag i allt och sedan lämna det snyggt och rent. Rubinette fortsätter att tappa päls på hela kroppen, men jag ser att där hon tappade först är det ny päls på gång. Känns bra. Fast idag blev det täcke på då hon har så lite päls och det regnar. De andra grizzlybjörnarna är fortfarande tjocka och lurviga. 


Igår var en bra dag där jag fick lite gjort, så kors i taket på det, efter lite påtryckningar från högre ort, mamma alltså. Hon ger mig alltid den där extra sparken i rumpan som jag behöver för att sluta slöa och tycka synd om mig själv. Jag lyckades skruva i skruvar i staketet, har bara tagit ett år att få det gjort, momentet tog högst tio minuter. Är det höjden av lathet tro?  Känner mig besviken på mig själv faktiskt, men nu kan det bara bli bättre. 


Hämtade mitt olivträd från handelsträdgården som jag fick av min snälla mor och hur snäll är hon inte? Klart att har man en sån här utomordentligt dotter som jag så förstår jag att hon tycker jag förtjänar det. Jag råkar nämligen veta att jag var typ det närmaste till ett helgon när jag växte upp och någon form av belöningen ska man väl ändå få för att gott utfört arbete, att vara en duktigt och snäll dotter som inte påfrestar sina käraste föräldrars tålamod alltför mycket. Trädet är lika snyggt som jag kom ihåg det och jag lovar om det vore i mänskligform hade det sett ut som typ Gabriel Macht. Stilig och klassisk. Och ja, jag hade blivit kär fast det är jag ju redan i trädet.



Nääp, nu ska jag goggla upp fästingbett då jag hade en paus för att leta fästingar på hundarna medans jag skrev och Maja hade ett alarmerande bett så dags att göra some good shit. 





ajöss & ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar