söndag 12 april 2015

GRILLPREMIÄR & ARBETSSÖKANDE







Igår kväll körde vi lite grillpremiär och altanpremiär. Och sommarkänslorna kommer äntligen tillbaks, som när vi sitter här på altan och tjatar tills solen går ner, spelar kort eller bara har det fruktansvärt bra. Jag trivs så bra där trots att det är saker överallt. Om jag får som jag vill så vill jag ha ett bibliotek där med en mysig soffa och ett mindre bord för intäring av mat och dryck.  



Började morgonen med en vandring i Granvik med bror och hundar och min kondis var som vanligt så usel. Nu måste jag skärpa till mig. Mer promenader i rask takt och inte i den trevliga fart som jag brukar ha. Dags att börja ta i och svettas lite och make som chance liksom. Solade lite på altan och funderar, bara funderar, på att göra lite nytta. Vill ju inte anstränga min kropp i onödan. Promenader är ju en sak och kroppsarbete en annan. Det får verkligen inte kopplas ihop. 


Imorgon ska jag till handelsträdgården och hämta mitt olivträd och fasiken om någon köpt det för då kan jag lugnt säga att i´m gonna hunt you down och hämta tillbaks det till dens rättmäktiga ägare vilket uppenbart är jag. Inga frågor på det. Frågan är mer vilken kruka ska den få plats i och vart ska den stå. Så spännande. Känner mig upplivad bara jag tänker på det så det kanske blir lite kroppsarbete ändå bara för att ta tillvara på energin. Det ska ju muras murar och grävas för dom så jobb det finns. 

Sökes en stark man som är villig att ta i, typ köra skottkärror eftersom det är det ultimat tråkiga som finns i hela världen och som lagar god mat så jag slipper avbryta min energiflow som jag är i för något så simpelt som att stå vid spisen. Det är en manssyssla enligt mig. Känner du dig träffad så är det fritt fram att anmäla sig dock i god tid då jag troligtvis kommer att tappa motivationen innan jag ens börjat så egentligen är det nog inte ens någon idé att du kommer. 






men ajöken då på er   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar