söndag 1 mars 2015

SVÅRFATTADE BESLUT OM LIVSVIKTIGA SAKER






snyggaste jeansen just nu (enligt mig) hittar du här




Jeansen. Jeansen på bilden ovan. Dom jeansen. Alltså kärlek. Det finns dock ett fel, inte på jeansen of course dom är ju bara helt perrrrfekta, utan på att jag är lite för kort och att ankelkorta jeans aldrig är ankellkorta på mig utan mer typ under hälen korta. Så hälften av snyggheten försvinner ju, men såg på någon blogg att tjejen klippte av sina och jag ska nog försöka mig på att våga det med. Man fegar ju alltid ut när man väl står där med saxen i handen och ska precis begå ett oåterkalleligt ingrepp, men jag ska försöka att vara stark. Lyssna på mig själv och mitt hjärta och intala mig att detta kommer bli finemang. Ta djupa andetag och styra saxen i ett bestämt, men lugnt tempo genom tyget. Andas och hålla ögonen öppna, slappna av och känna mitt inre lugn. Upprepa mantrat: det kommer bli fint, det kommer bli det bästa du gjort, du är stark, du klarar det. Jag kommer utestänga tankar som: wtf håller du på med, har du inte lärt dig något genom livet och 90- talet var inte bättre. Nu ska jag bara börja ragga försöksjeans innan som redan står för döden för att se om det är en halleluja upplevelse eller det "dummaste jag gjort den närmaste halvtimmen". Har ett par i åtanken och det kommer inte bli nådigt för dom kan jag säga. Sneklippning, omklippning och darrig hand. Allt som kan gå fel när man är en förstagångare får dom lida för, men någon måste ju ta smällen.


Jeansen har jag dock förhandlat mig till och jag måste erkänna att när det gäller stenhård förhandling så är jag grym. Man måste förstå hur desperat ens motståndare är och slå till när dom redan ligger ner. Och alltid begära för mycket för att sedan gå ner till din bestämda nivå för att låta dom tro att dom har möjligtvis tjänat lite på det och kommit billigt undan. Så på onsdag blir dom mina och är dom slut så kommer jag inte vara glad alls i någon minut eller två för att sedan styra mig mot alternativ två. Man måste alltid ha en back up plan om man inte är typen som sparar och det vet vi ju alla att jag inte är. 




ajöken på er



  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar