måndag 23 mars 2015

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR & DAGSREDOVISNING

Snyggaste ridjackan hittar du här








Kommer ni ihåg för evigheter sen att jag letade efter den ultimata ridjackan, dock var det nog en vintermodell jag trånade efter då, men ibland får man ge avkall på sina krav. Denna från Gina Tricot var ruskigt fin och passar min resterande svarta outfit, har nämligen hört att svart slimmar ner en några storlekar och jag är ju inte sen att haka på den trenden. Känns så mycket smidigare än LCHF, GI och 5:2. Och är det något jag strävar efter så är det att förenkla vardagen. Kolla liksom in jackan och inse att den har allt du drömt om fast du inte visste du behövde. Quiltad, svart, dragkedjor i guld, hög krage och så en hoppande häst på det, kan ju inte gå fel där. Skulle ni fortfarande inte vara övertygade så inser jag att ni är hopplösa fall. 


Denna söndagen spenderades ungefär så här: vaknade innan klockan åtta av att jag som vanligt var sjukt kissnödig och av en Maja som terroriserade mitt ansikte. Kopplade på dogsen och gick ut, konstaterade att det blir fasiken ingen lång runda. Åt kexchoklad till frukost, fick rå ångest. Målade andra gången i lillebrors rum. Lämnade lillebror hos kompis. Drog till stallet. Red en stollig häst som gav mig en smärre hjärtattack. Gick ut med dogsen igen och Rubinette. Mockade fort som tusan. Kände mig stressad. Hämta lillebror. Hem. Insåg att jag hade en timme på mig att fixa paj, efterrätt och städa toan. Ännu mer stressad. Gästerna kom. Emilia firades och det var alltid lika trevlig. Insåg att jag tjata på för mycket som vanligt dock, men inget nytt under solen där heller. Gäster hem. Farmen. Ida åkte ut, inget bra. Arne dahl, ruskigt bra. Bloggar och funderar på att våga leva farligt och skippa duschen, hjärnan har inte bestämt sig för att stay fresh eller go natural. Själv är jag lite förkyld så mig drabbas det ju inte, men jag vet inte om jag ska hysa sympati för mina medmänniskor eller dra ego kortet. Hur hemskt det än låter så lutar jag åt det sistnämnda. 






Dagens positiva: Det blev en hel prinssestårta över, gissa om den kommer att vara slut imorgon.

Dagens negativa: Att jag sket i att såga de sista listerna till lillebrors rum, kommer aldrig bli gjort nu.

Dagens tacksamma: Att jag inte trilla av när Candy trodde hon var teeneger igen och fick flipp.

Dagens otacksamma: Att jag inte drar en storlek noll och att Emilia inte bor här för jag vill verkligen ha hennes nya skjorta, give me, give me.





go´natt på er då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar