måndag 30 mars 2015

EN TREVLIG MÅNDAG



   



Då sitter jag här helt proppmätt efter en supergod middag som jag lagat ihop. Ja, chockerande va? Förstår kanske att ni tror att jag är en mästerkock eftersom jag är typ bra på allt, men då måste jag tyvärr göra er besvikna och säga hur den hemska sanningen ligger till, jag suger på matlagning. Det är inte förens nu som jag börjar bli lite intresserad. Idag blev det fetaostbiffar, potatis, gräddsås, stekt lök och rivna morötter. Tänkte göra pressgurka ikväll om jag orkar. De tråkigaste ordet i hela ordlexikonen är nog orka. 



Idag har jag jobbat, of course, tittat på för många avsnitt av Mr Selfridge (älskar deras frisyrer, hattar, inredningen och själva varuhuset Selfridge´s är som himmelriket), hämtat ögonsalva till Rubinette, varit på tippen, åkt till stallet, Myran gick ut med Rubinette och lillebror var lite bekväm och ville minsann inte gå så då fick han rida på Frida, motionerat hundarna och nu ska jag åka till stallet för att droppa i ögonsalvan igen. Sen duschen, längtar, och Jordskott, spännande.





Ett ljudbokstips just nu är Ramona Franssons nya bok Gift med Djävulen. En kriminalbokserie om Greger Thulin och hans kollegor på Brottsroteln i Göteborg. Det handlar om ett familjedrama så att säga. Så spännande, bitvis sorglig och troligtvis relativt sanningsenlig av vad som mycket väl kan hända in real life. Rekommenderar.







kramars






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar