tisdag 24 mars 2015

INTE FEL MED HÖTAXI HEM FRÅN SKOLAN








Jag vill bara börja att säga att jag tackar Jesus Kristus för att det kom sol för annars hade jag troligtvis gått under. Jag var så sjukt trött idag på jobbet och så åkte jag hem lite tidigare för att lägga mig att sova i soffan lite innan jag tvingade mig iväg till stallet, men sedan tog något vettigt tag i mig och jag drog till stallet tidigare så jag hann gå ut med hundarna och Rubinette. Sjukt underbart väder alltså. 


Mockade alla boxar och sen var det bara att ta in Candy och Wilma som skulle med till skolan. Där skulle tre tjejer hämtas. Jag gick med hästarna till skolan och det gick hyfsat snabbt dock tyckte Candy troligtvis att det sög då hon inte tänkte gå fortare trots mina energiska  påpeppningar. Myrans två kompisar red på Candy medans Myran själv fick ta yrbollen Wilma. Denna gången, kors i taket, åkte hon inte av. Lite bus gjorde hon allt, men Myran stog pall. Bra tjej det där eller bör jag säga bra barnuppfostran. Visste väl att jag var bra på det med. 

Ridturen gick iallafall super bra, tack och lov, och jag tror dom tyckte det var en rolig grej. Sedan hämtade jag lillebror på  förskolan och så åkte vi tillbaka till stallet igen för att gå ut med hundarna igen och göra klart maten. Sedan åkte vi hem och grillade korv som vi åt ute i solen. 

Sjukt nöjd att jag inte slöa till utan åkte iväg till stallet. Där mår man så himla bra och ger energi till max. Funderar på om jag ska rida imorgon innan vi drar till Skövde. Blir det sol så får det bli så. Jag ska vägra att bli lat. Kommer bli svårt känner jag redan nu. 




kramars




2 kommentarer:

  1. Nej vad kul att hämta barnen med ponnysarna! Det minns jag att jag drömde om som liten. Jag hade en liten ponny men mina föräldrar var väl inte så jätteglada över mitt hästintresse så jag fick alltid cykla hem från skolan :) nu längtar jag tills det finns möjlighet för mig att ha häst igen. Så mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det var uppskattat :) Jag fick ju inte häst förns jag var tretton å gissa om jag tjatade i tusen år innan. Mina föräldrar var heller inga hästfolk innan, men nu är dom det. Förstår att du längtar till att ha en häst igen:)) kram

      Radera