torsdag 19 mars 2015

SÅ UNGEFÄR VAR EN DEL AV RESAN

















Ja då är vi liksom hemma igen och det har varit så skönt att komma bort, men också har jag längtat hem vid tillfällen då jag känner mig lite för långt borta från en del av det livet. Och som typiskt ensam människa så har jag svårt att samverka i grupp längre stunder, men tyckte att jag ändå klarade det ganska bra. Ok, det var ett tillfälle då alla troligtvis hatade mig och jag önskade att jag kunde trolla mig hem och bara skrika faaaan hundra gånger högt typ, men jag tog mig i kragen och var trevlig nästa dag (hoppas jag att jag lyckades med iallafall). Nu vill jag också tillägga att jag hade en tight skinnkjol som var omöjlig att ta normala steg i och att toaletterna var sjukt vidriga och jag var så kissnödig nästan hela tiden så jag känner att det var det som fick mig att tappa humöret lite. Annars hade jag nog varit snällare än snällast. Så jag ger de två anledningarna skulden istället för min dåliga sammarbetsvilja. Gud vad skönt att ha det uppgjort, trodde att jag kanske var tvungen att ändra på min personlighet. 


Vädret var helt underbart och jag brände typ alla kroppsdelar utan ansiktet och magen och jag förbannade mig själv för min oaktsamhet, men att ligga på en solstol smuttandes på en smoothie och kolla på spanjorer i tighta badbyxor kan ha en förödande inverkan på ens hjärna. Eller mannen med de små röda badbyxorna som gjorde yoga varje morgon när jag intog min frukost. Finns väl inget mysigare med en medelåldersman med en sju månaders mage som står på ett ben och gör cirkelrörelser med de andra så allt finns att beskåda liksom. Gissa om jag hade svårt för att hålla behärskningen inne så jag inte skulle hoppa på honom i ren desperation. Ni förstår va? 


Är lite så där lagom trött idag efter som jag jobbade imorse och smällen av för lite sömn kommer lite sådär små flygandes på en sakta men säkert. Kanske inte var sådär smart att försöka titta ikapp Farmen avsnitten när vi kom hem vid ett inatt och jag skulle upp typ fyra, men som snoozades till fem. Ikväll ska jag bädda nytt och älska min säng till döden skiljer oss åt. Kärlek är sin egen säng alltså. Och egna toalett. Och WiFi var man än rör sig utan att behöva fråga efter koder. Kärlek är också Sverige, men jag kan lugnt tänka mig att vara otrogen lite då och då till lite varmare länder. 


Nu ska jag hämta min sötaste lillprins Bus och som jag längtat efter den där envisa lilla skitungen och de andra såklart. Trots att det är skönt med en brake från dom ett tag så längtar man så efter dom och till och med efter deras bråk. Livet är bra underligt.





kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar