onsdag 11 mars 2015

VÅREN ÄR HÄR OCH JAG ÄLSKAR DEN











Vilken helt förträfflig dag det har varit idag. Känner att livet börjar komma tillbaka till en och energin bara flödar i kroppen. 





Idag efter jobbet cyklade jag direkt till stallet och drog iväg på en ridtur med Candy. Kan väl lugnt säga att hon var inte taggad för detta utan ville helst tillbaka till sin flock. Hon var så stressad/pigg att jag fick hålla in henne hela tiden. Åldern verkar inte ha tagit ut sin rätt på henne, tack och lov. Denna tid, egentid, i stallet är lyx. Och nej, jag skäms absolut inte för all egentid jag tar till mig utan gläds åt möjligheten att få den och utnyttja den på bästa sätt genom att leva mitt "egna" liv där jag är fri att göra saker när jag vill och utan avbrott var femte minut och utan vara ständig domare och fredskämpe. 

Sedan bytte jag till Rubinette och tog ut henne på en promenad. Idag tog vi av henne täcket då det var så varmt på dan. Åkte sedan tillbaka till stallet när solen började gå ner för att lägga på täcket igen och spåna upp hästarnas boxar efter avmaskningen. Så nu är allt nytt och fräscht, en stund iallafall. 

Har också passat på att rensa i en rabatt och sopat på kalkstensgångarna. Så fruktansvärt skönt att få lite gjort och vem tusan vill sitta inne och slöa när det är ett sådant underbart väder. Det tar ett tag innan hela trädgården blir klar då det finns lite att fixa med så att säga. Å tulpanerna har kommit upp, påskliljorna med och allt grönt börjar vakna till liv. Nu känner jag verkligen livet i mig alltså.





kram på er

2 kommentarer:

  1. Ett tips vore att du ändrar text färgen, oerhört svagt o svårt o läsa...Tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom du frågar så snällt ska jag tänka på det. Tack

      Radera