tisdag 10 februari 2015

HÅGLÖSHET & FÖRSÖK TILL INSPO




Tisdag och kroppen känns som en påse skit. Igår var en riktig skitdag. Hade en sån där "ingen lust att göra något" dag och inuti så kröp myrorna i mig för jag inte gjorde något. En väldigt irriterande känsla. Det gick så långt att jag genom mordhot tvingade en viss människa att köpa cola och choklad. Orkade dock inte vänta och gick och la mig halv åtta. 


Det fanns så många tecken på att det var en riktigt skitdag att någon jävlades med mig big time. Här är några tecken: Någon av hundarna hade smutsat ner lakanet när jag skulle bädda, bara att slänga till tvätt och börja om. Lakanen som fanns kvar var sönderrivna av samma brottslingar som innan och slutligen så hade de lyckats skita ner det stora sängöverkastet med. Gick ut på altanen för att vattna blommorna och upptäckte att de tydligen också lyckats kissa där på någon av de korta gångerna jag haft öppet. Suck. Gick ner för att ta hand om all tvätt och upptäcker att tvättmaskinen är utom all räddning, dags att skicka in på lagning igen. Orka inte ens bry mig. En stor och väldigt irriterande fluga störde mig när jag låg i sängen och försökte koncentrera mig på övernaturliga ting på teven. Då var det bara att ta fram en tidning och försökte ge den en knuff över till andra sidan. Troligtvis den varma då flugor är en insekt som måste komma från  the devil him self. Idag ska jag bara ta det lugnt och inse att livet kommer att bli bättre om en dag eller två. Måste bara uthärda dessa dagar. Vi piggar upp oss med lite ytligheter istället, nämligen inredning. 










Dessa bilder är från hm och jag älskar de mesta av deras styling och produkter. Soffan på översta bilden är typ to die for. Färgen och slitningarna alltså, kärlek. Kan lugnt säga att jag vill ha allt på bilden, känslan också. Gillar den andra med även fast det är en annan känsla, men jag är allätare och gillar det mesta. 












Dessa två är från Ellos och vardagsrums bilden den fastna jag för direkt. Fåtöljen ska jag köpa när mitt dressingroom är klart och ett liknande bord fast högre. Kan väl lugnt säga att det hinner nog komma både en höstsäsong och vårsäsong till innan jag ens kan tänka på det då jag aldrig lyckats att göra klart något nuförtiden. 

Sängen, herregud, en riktig prinsessäng. Tänk dig att få krypa ner där. Och väggen bakom är ännu ett av mina små förälskelser. Eller stora. Tänk dig ett stort stort rum med denna boasering. Ett kombinerat  sovrum och dressingrum med stora speglar, mjuka mattor, mysiga fåtöljer och kläder i alla dess former.  Bara att fortsätta att drömma.






Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar