fredag 6 februari 2015

DÖDLIG ÅTRÅ, HUR VA DEN?






Kommer ni ihåg att jag sa att jag började på en erotisk deckare? Inte? Nä, vem orkar hålla koll på vad jag svamlar om hela tiden, men nu vet ni vad jag ska skriva om. Jag ska såklart ge mig på en bokrecension. en kort och fumlig troligtvis.







Dödlig Åtrå av Susanne Ahlenius är en ny svensk erotisk deckare. Jag antar att det ska vara något helt nytt lite såhär i efterdyningarna av 50 nyanser av grått. Kan väl dock inte tycka att den är så väldigt erotisk, visst på några ställen blir det väl en hel del detaljbeskrivningar, men för min del kunde det lika gärna kvittat. Tycker också att det märks att det är skrivet av en kvinna för ibland blir allt sådär sockergulligt och alla män dyrkar kvinnor och marken dom går på. En del uttryck känns lite lama. Det känns inte alltid så verkligt utan mer hur man vill att det ska vara. Uppläsaren är inte heller min favorit. fast jag lyssnade klart för jag ville ju veta vem det var som var Casanovastryparen (bara namnet ger mig spykänslor, vem kallar någon för casanova nuförtiden?). Så tack vare min nyfikenhet så uthärdade jag och jag skulle väl ge denna bok en två av fem typ. Inget jag rekommenderar alltså.




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar