måndag 2 februari 2015

LITE BOKTIPS IGEN DÅ








En del gillar ju inte böcker, andra gör det, jag älskar dom. Har nu lyssnat igenom Sagan om Isfolket sist tre utgivna böcker, alltså nummer 31, 32 och 33. Nummer 34 kommer på torsdag. Jag skrev ju tidigare att jag känt en viss trötthet till denna bokserie nu, men eftersom jag inget bättre hittade så blev det dom ändå. Jag kan säga att det var lite blandade känslor som kom upp när jag lyssnade på dom. En kort sammanfattning från hur jag upplevde dom.




Nummer 31 Färjkarlen var väl helt okej. Ingen jag kände mig tvunget till att lyssna klart på genast, men klart jag ville veta hur den sluta så lite spännande var den väl. Och den är lite som alla dessa böcker med ett gammalt förlegat och bitvis töntigt språk (ja efter trettio böcker så är det inte lika charmerande längre), lite fantasy och lite erotik.

Nummer 32 Hunger var som ett långdragen maginfluensa med spyan så nära uppe i halsen i stort sett hela tiden. To much sockergullig kärleks drabbel för min del. Det var rätt många gånger jag bara kände för att slå något hårt i huvudet på mig själv bara för att slippa lyssna. Otroligt lite spänning. Ingen jag rekommenderar, men ska du lyssna på serien måste du troligtvis uthärda ut denna bok också för att hänga med i allt.

Nummer 33 Nattens demon var dock lite bättre, Bäst av alla dessa tre, men jag kan inte hjälpa att jag asgarvar åt en del meningar och uttryck. Igår när jag satt på golvet och rensade i alla mössor och vantar  i hallgarderoben så lyssnade jag på denna bok och var bara tvungen att upprepa ett par meningar till mannen som stog brevid bara för att dela med mig av min bästa humor. Han fattade kanske inte riktigt humorn i det. Boken handlar om en tonåring som förälskar sig i en demon så ni kan troligtvis lista ut att det var en del tantsnusk i den. Ja menar, en tonåring och en demon, kan aldrig sluta väl och på sätt och vis gjorde det ju inte det eller gjorde det det? Det får väl var och en avgöra.





Just nu började jag lyssna på en erotisk deckare och vi får väl se om den är något att rekommendera. 





Hoppas ni haft någon nytta av mina o så grundliga bokrecensioner 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar