onsdag 18 februari 2015

HUNDPROMENAD & TÄCKEN







Passade på att ta med dogsen på en promenad till affären då jag var barnfri och behövde handla lite käk. Alltid skönt att komma ut, men så tråkigt med all grus/sand som fastnar i pälsen. Jag lovar att innan den här vintern är slut så kan jag anlägga en hel strand av allt Maja släpat in. Hon har typ sugit åt sig all sand, så några gånger till affären nu så är det sandfritt. Borde nästan ta betalt för våra tjänster. 


Idag blev det tacosoppa och tacos då viljorna var delade. Ja för är det något dom är rörande överens om så är det att dom aldrig är överens, de små skitungarna. Tacosoppan är så smidig att göra. Kan slänga ut ett recept nån dag dock inte idag då min hjärna är typ i matkoma efter all soppa.  Shit vad mätt man blir på det. 

Nu ska här kikas på hästtäcke då mamma tyckte det gamla satt mindre bra och det gör det troligtvis, men det är dock tjugo år gammalt. Alltså helt sjukt! Tjugio år sen, kändes som det var nyss vi köpte det i Jönköping och mamma lät mig gå helt bananas inne på Hööks, bästa affären då när man är tretton och nyss fått egen häst. Hur glad blev jag att jag äntligen fick köpa ett Bucas täcke, typ drömmärket då. (Å ja, jag var lika märkes knäpp redan då). Men nu har ju dessa år gått och täckes industrin har ju mest troligtvis avancerats en del så vi ska nog hitta något som passar bättre. 






Dagens positiva: Att jag tog mig i kragen och cykla till jobbet
Dagens negativa: Att isen aldrig verkar gå bort
Dagens tacksamma: Att man har schyssta föräldrar som tvättar och stryker ens tvätt
Dagens otacksamma: Att vi har slut på dammsugarpåsar till centraldammsugaren och jag har inte en aningen vart man köper nya eller lust att köpa några. Sjukt tråkigt att spendera pengar på.



ajöken på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar