måndag 2 februari 2015

ETT MISSÖDE PÅ EN SÖNDAGSEFTERMIDDAG








Bara för att visa er hur apcoola dom är stövlarna just i färgen vinrött. Lillebror hade precis varit på kalas och vi hade hämtat kanalmat. Det var en sån dag liksom. Lillebror var nöjd över att pappa inte hämtat maten för han köper "-en stor hamburgare och jag gillar inte stoooora hamburgare" och där håller jag med honom. En 45 gramare är perfekt. Allt över är too much meat.


Jag lyckades att köra i diket innan kalaset och tvingades att ringa på back up. Det var väldigt irriterande för vi hade sjukt bråttom. Saken var den att lillebror vägrade ta på sig sina ytterkläder av någon troligtvis onödig orsak så när vi var på väg i bilen så kikar jag på klockan och inser att kalaset börjar om sex minuter och blir lite stressad och beslutar mig för att en nerväxling i kurvan är extremt tidsslösande så jag gör inte det utan kör på på treans växel. Resultatet blev att jag fastna i diket som sagt var. Och ska jag vara ärlig så har jag varit nära det där diket i stort sett varje dag, men skickligt lyckats hålla mig borta från det. Kan nämnas att det varit isgata där i sådär en månad, men det kändes som en banal sak när jag räknade ut riskerna med att inte växla ner. Antar att en riskanalytiker inte är något att sätta upp på mitt gedigna cv. 


Tittade på serien Supernatural på Netflix igår och det var två rätt läskiga avsnitt där som vi satt som två småflickor med täcket över huvudet och skriket i halsen. Hoppade till en hel del gånger, men det är väl det som är meningen när man tittar på de där övernaturliga fenomenen. Spöken alltså, inte min grej alls. Måndag är också en sak som inte är min grej och jag kommer tackla den precis som med spöken, ignorera att den finns.



Kram på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar