söndag 4 januari 2015

ÖNSKA SIG ETT VÄXTHUS MED HISTORIA















alla bilder från pinterest



Såg ni första bilden?! Ja menar, ett växthus som ser ut som en kyrka. Vilken idé alltså. Jag gillar ju kyrkor starkt. Jag gillar dom för deras yttre. och ibland också inre. Vilka byggnader, vilket jobb det måste varit att uppföra dom och så mycket historia dom bär på. Jag gillar historia har jag märkt på senare tid. Har gått igenom serien om Henrik VIII (en av Englands kungar), Downton Abbey, Mr Selfridge och lite andra mycket spännande serier. Jag gillar specifikt hur de klär sig. De är så elegant, smakfullt och det bästa: inte en mjukisdress eller foppatoffla i närheten. Tror bestämt att jag levt under de där åren och troligtvis adlad. Don´t like so much housework liksom. Bara vara finklädd, strosa i trädgården och gå på en massa fester låter som så mycket roligare än städa, diska och damma. Dock var väl inte allt "som en dans på rosor" och att bli bortgift till en gammal gubbe som troligtvis inte luktar ens i närheten av Tommy Hilfiger, Hugo Boss eller Acqua Di Gio på grund av att stödja familjens arv låter som en uppoffring jag inte ens skulle göra för alla pengar i världen. 

Det jag skulle komma till är att mitt kommande växthus får gärna se ut som den första bilden, vara sådär mystisk och mysig inuti som på den andra bilden och elegant och smakfull som på den sista. Eller  så vill jag iallafall ha golvet och väggarna på den sista bilden för det kändes lite omöjligt att få allt liksom. Bara att drömma vidare.



Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar