onsdag 28 januari 2015

ATT VARA SÅ HJÄLPSAM







Tycker lampan till myrans rum är riktigt fin, men jag har inte kommit på hur sladden ska ligga för att det ska bli perfekt. Just nu stör den mig mest. Ett problem jag får fundera lite på. Ett rätt ok problem faktiskt. 


Onsdag morgon redan och jag känner mig lite trött och stel. Åldern börjar ta ut sin rätt eller så är det allt målande i garaget igår som gjort min nacke lite grinig. Jag blev erbjuden en peng om jag målade insidan av garaget och eftersom jag lagt undan en fruktansvärt snygg sjal som kostade lite mer än vad jag hade råd med så tyckte jag att det var en super bra ide. Igår gick jag in och skulle börja måla och bara blev stående och kände direkt att det här kommer ta tid och vet de tusan om sjalen ens är värt det. Note to my self; sluta vara så positiv och kolla upp sakerna innan du säger ja. Extra kul var ju att jag fick den minsta roller jag sett, men jag lyckades måla en hel långsida igår och med en ny ljudbok i lurarna gick det väl ok. Man måste ju hjälpa varandra. Och jag är typ den hjälpsammaste människa jag vet. Så så oegoistisk. Hade ju gjort det gratis liksom, men ibland måste man ju ta emot det som erbjuds bara för att den andra människan vill känna lite tacksamhet och då är det ju oetiskt att vägra. Annars hade jag lugnt målat ett stort, högt, dammigt och högst bökigt garage gratis, definitivt. 


Igår var hovslagaren ute i stallet och jag fick bekräftat att hon är lite stel i benen, men så är hon ju 27 snart så det var fullt förståeligt. Han trodde inte hon var så gammal och varför skulle han. Hon är fortfarande sjukt fin och ser inte ut att vara mer än tio typ. Älskar den där hästen. 





kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar