tisdag 27 januari 2015

DAGENS BOKTIPS; VANMAKT







Nu har jag lyssnat klart på sista delen i Thomas Eriksons romanserie om Alex King. Jag gillade ju tvåan starkt och jag kan lugnt säga att denna är lika bra. 

Boken handlar om en diplomatfamilj som får sina barn kidnappade flera gånger och varje gång lämnar dom tillbaka barnen för att sedan ta dom igen. Ens värsta mardröm upplever dom om och om igen och frågan är varför? Varför gör dom detta och vad vill dom uppnå? 

Hur man än klurar så känns det inte som man riktigt vet vem boven är liksom förns till slutet. Jag ville aldrig sluta lyssna och denna gången var det Stefan Sauk som läste och jag bara älskar han. Visst är han teatralisk, men på ett bra och spännande sett och inte sådär överdrivet och konstlat. Så ska ni lyssna på något nu i vintermörkret så är det den här serien ni ska lyssna på. Sjukt, sjukt bra alltså. Är faktisk lite sorgsen över att den är slut och nu är jag i valet och kvalet om jag ska ge mig på Sagan om isfolket nr 30. Har tröttnat på dom just nu, men jag får väl ge dom en chans till och så är de så korta så de lyssnas klart på några timmar eller ett arbetspass.






kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar