söndag 18 januari 2015

Å SÅ TAR VI DET DÄR MED LÖRDAG












Klart vi kör en bildbomb bara för att säga förlåt för hur usel jag är på att uppdatera om mitt livsviktiga och superintressanta liv. Jag förstår, förstår så innerligt och djupt att ni måste vara en smula skärrade och desorienterade, det hade jag med varit om jag missat mitt liv, men som tur va för mig så är jag ju huvudskådispelaren, the star, the one and only liksom. Så nu fortsätter vi att förklara dagen här så ni slipper läsa en massa betydande svammel. 



Lördag då. Lillebror åkte iväg och lekte med en efterlängtad kompis och då kände jag att vi bara måste dra till stallet och rida. Så jag klämde på mig mina tighta ridbyxor, tighta var verkligen en underdrift, och fårskinnsfodrade stövlar och gasade på mercan upp till stallet. Vi möttes av en flock eller ja en trio med vinterpälsade hästar som slappade vid stallet och ångrade sig troligtvis så fort dom såg oss hur i helvete dom kunde vara så dumma att de inte flydde fältet när de kunde. Så då blev de ryktning, sadling, uppstigning och typ femtio meter senare också avslängning. Då gjorde vi om näst sista momentet för att förhindra att rädslan sätter sig och en stund senare gjorde vi sista momentet igen och då fick hon nog. Inte sätter hon sig upp på den där ponnyn igen. Snön har gjort den galen intalade hon sig och jag nickade och hoppades att så var fallet. Fast egentligen undrade jag om det är så att shetlandsponnyhumöret kommer nu. Att jag får äta upp allt snällt jag sagt, men nu bestämde vi oss för att det bara var snön som gjort henne sprallig och helt crazy. Definitivt snön. Helt klart. Så hon hoppa upp på Candy istället och red vidare helt oberörd. Bra tjej det där. Man lär sig av motgångar. Alltså höll min ridtur på i två minuter och resterande tiden fick jag ledsaga den där huliganen till ponny. Tur att hon är så gullig.

Väl framme i stallet mocka vi och gav dom hö. Kikade lite på storebror som åkte cross och jag tänkte att det ser ju inte så svårt ut, klart jag bara måste prova igen, men som tur var tog förnuftet över och vi åkte hem. Hade nog slutat i katastrof annars. 

Saker som hänt idag som bevisat att jag har ingen som helst självbehärskning: däcket på elcykeln blev totalt förstört och tvingade mig att byta cykel i norra, ljudboken hoppade tillbaks till början, Maja bloda ner påslakanen i sängen trots att dörren är stängd (visste väl att hon dolde omänskliga krafter), jag struntade totalt i att träna. 


Saker som hänt idag som gjort mig lite trevligare: såg sista delen av Viva Hate på svt, lyssnat på Jonas Malmsjös utomordentligt trevliga röst i lurarna, barnen har varit relativt lugna, jag fick en sport choklad.






Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar